##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Ιωάννης Κατολέων Άννα Κυριακάκη

Περίληψη

Η συζήτηση και o προβληματισμός που δημιουργήθηκε με την ψήφιση του Ν.4823/2021 που αφορά στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και του έργου του στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα, καθώς και οι αντιδράσεις που αυτή προκάλεσε στους κόλπους της εκπαιδευτικής κοινότητας, οδήγησαν στην ανάγκη πραγματοποίησης της παρούσας εργασίας. Στόχος της είναι να παρουσιάσει την αναγκαιότητα ύπαρξης ενός αξιόπιστου, αποτελεσματικού και εφαρμόσιμου συστήματος αξιολόγησης της επίτευξης ποιότητας στην εκπαίδευση, και να διερευνήσει τις απόψεις και τις στάσεις των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε σχέση με την αξιολόγηση του έργου τους γενικά, και ειδικά σε σχέση με το υφιστάμενο σύστημα αξιολόγησης. Προκειμένου να επιτευχθούν οι παραπάνω στόχοι, πέραν της βιβλιογραφικής επισκόπησης, πραγματοποιήθηκε πρωτογενής ποσοτική έρευνα με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου. Μονάδες έρευνας αποτέλεσαν εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας προκύπτει το σημαντικό εύρημα ότι οι εκπαιδευτικοί επιθυμούν κατά πλειοψηφία την αξιολόγηση, καθώς πιστεύουν ότι μπορεί να συμβάλει στην αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, αλλά όχι με το υφιστάμενο σύστημα αξιολόγησης. Αξιολογούν ότι τα υφιστάμενα κριτήρια αξιολόγησης μπορούν να συνεισφέρουν μέτρια στην αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου και θεωρούν, σε μέτριο βαθμό, ότι ο διευθυντής της σχολικής μονάδας είναι κατάλληλος για την αξιολόγησή τους. Εκτιμούν ότι το καταλληλότερο μοντέλο αξιολόγησης είναι αυτό που θα επικεντρώνεται στον εκπαιδευτικό και όχι σε μετρήσιμα αποτελέσματα βάσει προκαθορισμένων στόχων. Τέλος, βασικές προϋποθέσεις ενός αξιόπιστου συστήματος αξιολόγησης θεωρούν τη διαφάνεια, την αξιοκρατία και την άμεση εμπλοκή των εκπαιδευτικών στον σχεδιασμό του. Η συμβολή των ευρημάτων της παρούσας εργασίας είναι ιδιαίτερα σημαντική σε επίπεδο εκπαιδευτικής πολιτικής.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Keywords

Αξιολόγηση, Εκπαιδευτικός, Εκπαιδευτικό Έργo, Ποιότητα Εκπαίδευσης, Νομοθεσία

References
Ενότητα
Επιστημονικά Άρθρα