##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Αγλαΐα Γρηγορίου Δημήτριος Μπελιάς

Περίληψη

Στον σύγχρονο επιχειρηματικό κόσμο, οι εργαζόμενοι πολλές φορές βιώνουν πολυποίκιλες εμπειρίες, οι οποίες τους δημιουργούν διαφορετικά επίπεδα προσδοκιών, τόσο από την πλευρά τους όσο και από την πλευρά των συναδέλφων τους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργείται, στους
εργαζόμενους, ασυμβατότητα των απαιτήσεων και των προσδοκιών τους σε σχέση με τον βασικό τους ρόλο, γεγονός που επηρεάζει την απόδοση του ρόλου τους (Rizzo et. al., 1970). Με άλλα λόγια, δημιουργείται το φαινόμενο της σύγκρουσης ρόλων. Σύμφωνα με έρευνες, το εργασιακό άγχος
αρχίζει να εμφανίζεται όταν οι απαιτήσεις στον χώρο εργασίας ξεπερνούν τις ικανότητες και τις προσδοκίες των εργαζομένων (Agarwal et. al., 2020). Επιπρόσθετα, κατά τους Van den Broeck et al. (2007), η σύγκρουση και η ασάφεια των ρόλων περιορίζουν τις ατομικές ικανότητες των εργαζομένων
και μειώνουν την εργασιακή τους δέσμευση. Κατά συνέπεια, στόχος της παρούσας έρευνας είναι η μελέτη της επιρροής της σύγκρουσης ρόλων, τόσο στο εργασιακό άγχος όσο και την εργασιακή δέσμευση. Επιπλέον, θα εξεταστεί ο ρυθμιστικός ρόλος του εργασιακού άγχους στο δίπολο της
σχέσεως μεταξύ της σύγκρουσης ρόλων και της εργασιακής δέσμευσης. Προκειμένου να εξεταστούν οι παραπάνω σχέσεις, διεξήχθη έρευνα σε 138 συμμετέχοντες, οι οποίοι εργάζονται σε ελληνικό δημόσιο φορέα εκπαίδευσης. Τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης έρευνας ανέδειξαν την επιρροή
της σύγκρουσης τόσο στο εργασιακό άγχος όσο και την εργασιακή δέσμευση.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Keywords

Σύγκρουση Ρόλων, Εργασιακή Δέσμευση, Εργασιακό Άγχος, Δημόσιος Φορέας Εκπαίδευσης, Ρυθμιστικός Ρόλος

References
Ενότητα
Επιστημονικά Άρθρα