Οργανική Διαχείριση του Ανθρωπίνου Εκπαιδευτικού Δυναμικού Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, στο Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα: Λογική Κριτική Παραμετρική Ανάλυση των Διατάξεων
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Περίληψη
Ένα από τα σημαντικότερα διοικητικά και οργανωτικά θέματα που ετησίως αντιμετωπίζουν οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, αφορά την οργανική διαχείριση του ανθρωπίνου εκπαιδευτικού δυναμικού ανά επιστημονική ειδικότητα, διαμέσου των διαδικασιών υπολογισμού οργανικών κενών και πλεονασμάτων, για την εξασφάλιση της ομαλής λειτουργίας των σχολικών μονάδων. Οι διαδικασίες αυτές αποτελούν τη βάση για τις πάσης φύσεως μεταθέσεις, τη διαπίστωση και τη ρύθμιση των υπεραριθμιών, τις μετατάξεις και τους διορισμούς, ανά κλάδο/ειδικότητα. Μέσα από την καθημερινή πράξη, παρατηρείται ότι το μεγαλύτερο μέρος του εκπαιδευτικού δυναμικού του δημοσίου τομέα, αλλά και των αδιόριστων εν δυνάμει εκπαιδευτικών, βρίσκονται σε κατάσταση άγνοιας ή παρανόησης σε σχέση με τα ανωτέρω ζητήματα που άμεσα τους αφορούν. Παρανόηση, όμως, της χρησιμοποιούμενης ορολογίας διαπιστώνεται ακόμη και στον πυρήνα διοίκησης του ελληνικού Υπουργείου Παιδείας. Το παρόν άρθρο επιχειρεί τη διαλεύκανση των όρων που πλαισιώνουν την οργανική διαχείριση του ανθρωπίνου δυναμικού του Υπουργείου Παιδείας, ως εννοιών και μεγεθών. Μέσα από μία σταδιακή παράθεση και επεξήγηση της χρησιμοποιούμενης ορολογίας, με την ταυτόχρονη παροχή μίας σειράς παραδειγμάτων, παρουσιάζεται η νομική και διοικητική περιπλοκότητα των κειμένων και των αποφάσεων, και καταδεικνύεται η απαιτούμενη παραμετρική ανάλυση πριν τη λήψη τους, με απώτερο σκοπό το άρθρο να αποτελέσει τελικά ένα χρήσιμο οδηγό για τους αναγνώστες και τους ερευνητές.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Keywords
References
Ενότητα
Επιστημονικά Άρθρα